Tutaj powinien być opis

WYCIECZKA DO OGRODU BOTANICZNEGO W KRAKOWIE

W czwartek, tj. 9 listopada 2023 r., uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami wzięli udział w wycieczce edukacyjnej do Ogrodu Botanicznego w Krakowie.
Była to „podróż” po najciekawszych miejscach Ogrodu. Zwiedzanie rozpoczęło się od zapoznania młodzieży z podstawowymi informacjami dotyczącymi tego miejsca. Uczniowie dowiedzieli się, m. in., że jest to najstarszy ogród botaniczny w Polsce i zajmuje powierzchnię prawie 10 ha. Obecnie na terenie Ogrodu znajduje się około 5000 gatunków i odmian roślin z całego świata, w tym prawie 1000 gatunków drzew i krzewów i ponad 2000 gatunków i odmian roślin szklarniowych.

W trakcie zwiedzania uczniowie podziwiali „arboretum”, czyli parkową część Ogrodu, która zajmuje jego największą część i skupia ogromną kolekcję drzew i krzewów. Najcenniejszym okazem jest tu „Dąb Jagielloński”, który ma około 230 lat i został uznany za pomnik przyrody. Uczniowie mieli też możliwość oglądania kolekcji roślin tropikalnych, zgromadzonych m.in. w szklarni „Victoria”, której nazwa pochodzi od uprawianej tam rośliny wodnej – wiktorii brazylijskiej. W palmiarni „Jubileuszowej” oraz zespole szklarni tropikalnych podziwiali zbiór około 50 gatunków palm, roślin mięsożernych, tropikalnych roślin użytkowych czy najstarszą w Polsce kolekcję sagowców. Zostali również zapoznani z kilkoma okazami roślin biblijnych, których nazwy są wspominane na kartach Biblii, m. in. winorośl, kąkol, drzewo chlebowe oraz przedstawicielami roślin śródziemnomorskich i roślin wodnych. Oglądając bogatą kolekcję roślin, uczniowie dowiedzieli się również, jak niektóre z nich przystosowały się do określonych warunków klimatycznych czy glebowych, np. rośliny pustynne, epifity, rośliny drapieżne.

Uczniom bardzo podobał się pobyt w Ogrodzie Botanicznym. Podczas zwiedzania uzyskali szeroką wiedzę na temat różnorodności i bogactwa flory świata. Wycieczka ta udowodniła, że mimo dostępności różnych środków audiowizualnych, bezpośredni kontakt z przyrodą i roślinami jest najlepszym sposobem przekazywania wiedzy przyrodniczej.