1. Technik architektury krajobrazu
(elementy projektowania ogrodów sensorycznych, ogródów na wodzie, zimowych i innych - elementy komputerowego wspomagania projektowania w Laboratorium AD Education)
To kierunek, po ukończeniu którego absolwent będzie przygotowany do projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów i terenów zielonych, ogrodowych form użytkowych i architektonicznych, aranżowania i pielęgnacji zieleni w parkach i ogrodach, urządzania i konserwacji obiektów małej architektury krajobrazu.
Technik architektury krajobrazu zajmuje się:
- uprawą, hodowlą i pielęgnacją roślin ozdobnych oraz użytkowych,
- odnawianiem struktur zielonych w parkach i rezerwatach,
- formowaniem i ochroną roślin,
- tworzeniem kompozycji kwiatowych i dekoracji roślinnych.
Prace wykonuje przede wszystkim na wolnym powietrzu, pracuje także w szklarniach oraz w pomieszczeniach biurowych i pracowniach architektonicznych.
Architekt krajobrazu modeluje otoczenie, upiększa i chroni naturę - ponadto jest technikiem, znawcą w wielu branżach, jest także artystą. Szkoła pomaga rozwijać zdolności plastyczne i wyobraźnię.
2. Informacje dodatkowe.
Realizacja przedmiotu uzupełniającego: Komputerowe wspomaganie projektowania architektury krajobrazu.
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia.
- Kwalifikacja 1:
OGR.03 Projektowanie, urządzanie i pielęgnacja roślinnych obiektów architektury krajobrazu. - Kwalifikacja 2:
OGR.04 Organizacja prac związanych z budową oraz konserwacją obiektów małej architektury krajobrazu.
4. Sylwetka absolwenta.
Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik architektury krajobrazu będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- opracowywania projektów obiektów terenów zieleni,
- urządzania i pielęgnacji terenów zieleni i zadrzewień,
- urządzania i konserwacji obiektów małej architektury krajobrazu,
- prowadzenia ciągnika rolniczego z przyczepą
Absolwent otrzymuje dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie wraz z suplementem do dyplomu–EUROPASS w języku polskim i języku angielskim (określający ramy kwalifikacji zawodowych uznanych w Polsce i w krajach Unii Europejskiej).
5. Technik architektury krajobrazu znajdzie zatrudnienie w:
- biurach projektowych,
- w spółdzielniach mieszkaniowych w dziale wykonawczo-eksploatacyjnym,
- urzędach administracji państwowej w dziale gospodarki komunalnej,
- instytucjach samorządowych w dziale ochrony środowiska, rolnictwa, leśnictwa i infrastruktury,
- może prowadzić własną działalność gospodarczą,
- może kontynuować naukę na studiach wyższych w szczególności na wydziałach architektury.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia.
Pracownia budownictwa i architektury krajobrazu wspomagana komputerowo:
Jest wyposażona w kompletne zestawy komputerów stacjonarnych z oprogramowaniem biurowym z zintegrowanymi tabletami graficznymi. Stanowiska wyposażone są w programy do projektowania ogrodów umożliwiające kompleksowe rozwiązania w zakresie planowania, wizualizacji i modelowania 3D obiektów architektury krajobrazu, tworzenia rysunków technicznych i kosztorysowania. Do dyspozycji uczniów są również komplety lustrzanek cyfrowych z obiektywem oraz profesjonalny sprzęt audiowizualny i biurowy.
Pracownia architektury krajobrazu:
Pracownia praktyczna jest wyposażona w nowoczesny i specjalistyczny sprzęt, pozwalający uczniom na zdobycie umiejętności wymaganych przez obecny rynek pracy. Są to urządzenia do prac ziemnych (np.: glebogryzarki, aeratory, wertykulatory), ochrony i pielęgnacji roślin (kosiarki, opryskiwacze) oraz elektronarzędzia i sprzęt do wykonania i konserwacji obiektów małej architektury typu: mostki, kładki, pergole, altany, palisady, ogrodzenia, murki oporowe.
Pracownia języka obcego zawodowego:
Szkolna pracownia do nauczania języka obcego zawodowego jest wyposażona w najnowocześniejszy sprzęt, wspomagający efektywne uczenie. Znajdujące się na wyposażeniu tablice multimedialne połączone z komputerem, sprzęt audio pozwalają na zainteresowanie uczniów prowadzoną lekcją i przekształcenie jej w dynamiczne, interaktywne doświadczenie. Komputery i Internet spełniają rolę nowoczesnej biblioteki z dodatkowymi materiałami dydaktycznymi, słownikowymi i szybkim dostępem do każdego źródła.
Pracownia biologiczno – chemiczno – fizyczna:
Bardzo dobrze wyposażona klasopracownia w mikroskopy, preparaty, szkło i odczynniki chemiczne pozwala na przeprowadzenie praktycznych zajęć w laboratorium. Uczniowie mają możliwość przeprowadzenia badań z zakresu jakości i typu gleb, botaniki jak i z entomologii stosowanej.